Programmaleider burgerschap kinderen  onderwijskundige

Renate stuurt het team van onderwijskundigen en docenten bij de Kleine Ambassade aan. Samen met hen denkt ze na over wat we met onze projecten willen bereiken en hoe we dat het beste kunnen vertalen in educatieve materialen. Daarnaast is ze er verantwoordelijk voor dat alle docenten zich de Kleine Ambassade methodiek volledig eigen maken en toepassen in alles wat ze doen.

Wat Renate het leukste vindt om te doen? “Er met elkaar over nadenken hoe we actuele of maatschappelijke thema’s kunnen vertalen naar de leefwereld van kinderen en jongeren, zodat zij hier ook over mee kunnen denken. Deze thema’s gaan namelijk ook over hen, sterker nog, ze gaan bijna altijd over hen of over hun toekomst.”

Renate is ook programmaleider burgerschap. Dat houdt in dat zij eindverantwoordelijk is voor alle projecten die vallen binnen dat programma, zoals de Kindergemeenteraad of de verkiezingsprojecten. Als programmaleider zorgt zij ervoor dat deze projecten van A tot Z goed verlopen. Van de acquisitie en het netwerk onderhouden tot de uitvoering en evaluatie.

Wordt gelukkig van...

… kinderen betrekken bij onderwerpen die echt belangrijk voor hen zijn en waar zij echt iets aan hebben in hun ontwikkeling tot een eigen persoon en als wereldburger.

Achtergrond

Na de academische pabo ging Renate aan de slag als juf op een basisschool in Schiedam Oost. Dat combineerde zij met het volgen van de master Onderwijswetenschappen. Toen ze voor die studie een stage liep bij de Kleine Ambassade, voelde zich meteen zo op haar plek dat ze stopte met lesgeven en fulltime lid werd van ons team.

Expertise

Renate weet als geen ander actuele en maatschappelijke thema’s te vertalen naar kinderen en jongeren en hoe je daar met hen de diepte over ingaat. Als hoofd van het docententeam zorgt zij ervoor dat dat voor al onze docenten geldt en dat zij de Kleine Ambassade methodiek volledig eigen maken.

Te bereiken via 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.